joi, 24 aprilie 2014

La mulți ani, Macule!

Nu știu câți dintre voi aveți un produs căruia îi celebrați aniversarea, măcar printr-un memento simbolic, nu de alta, dar n-am dat macparty și nici nu i-am făcut un tort - nici măcar wallpaper.

Din câte știu, românii aniversează cât se poate de aprig și pertinent sărbătorile religioase și legale, tocmai ce-a trecut Paștele și se apropie 1 mai muncitoresc, așa că să-i vezi cu muncind cu drag între două sărbători așa importante este o utopie.

Revenind la subiectul „am o chestie și îi spun La mulți ani o dată pe an”.

Pentru mulți, o bucată de aluminiu cu un măr alb pe ea nu înseamnă mare lucru, dar mie mi-a schimbat viața cu adevărat.

Cauzal vorbind, a existat un om căruia îi mulțumesc pentru că mi-a insuflat pasiunea pentru Apple, deși căile noastre s-au despărțit la vreo 2 ani după momentul respectiv, îi voi fi recunoscător pentru macazul pe care l-a așezat pe calea mea ferată.

Încet-încet am intrat în lumea lui Steve Jobs prin articole și prezentările care l-au făcut celebru, fiind fascinat de fiecare noutate tehnologică pe care o oferea lumii. A durat ceva vreme până a intrat în bugetul familiei Macbook-ul de pe care scriu astăzi aceste rânduri însă totul a fost diferit după aceea.

Sunt puține branduri care pot creea o astfel de energie în jurul lor, însă Apple este unul dintre ele. După ce am făcut trecerea, am descoperit că a deține un computer (experiența Apple veritabilă se simte pe un computer, nu iPod, iPhone sau iPad) proiectat în One Infinite Loop, Coupertino este asemenea unei superputeri - With great powers, come great responsibilities.

Având în vedere că era un produs complet nou pentru mine, am început să caut și mai mult siteuri, comunități sau tutoriale despre cum pot atinge potențialul unei astfel de minunății tehnice. Astfel, am dat peste minimalism, peste design (care acum în este profesie) și peste o lume în care tehnologia simplifică viața oamenilor.

Apple m-a făcut să visez și să cred în potențialul meu creativ, mai multe decât orice altă experiență avută sau persoană întâlnită. Poate suna ciudat, poate chiar snob, însă fiecare dintre noi are propria-i cale, iar asta-i povestea mea.

Steve a fost o inspirație în ceea ce privește felul în care să-mi conduc viața, deși nu reușeșc întotdeauna să rămân hungry and foolish, însă clar m-a inspirat să aleg mai bine și să conștientizez că fiecare lucru pe care îl fac influențează lumea mai mult decât ar părea la prima vedere.

Tot Apple/Steve Jobs este motivul pentru care acum sunt pasionat de branding.

Cu doar o zi înainte de aniversarea macului meu, pe 22 aprilie, de Ziua Pământului, Apple a lansat o campanie dedicată Planetei prin care arată cum, de la an la an, își reduc amprenta asupra mediului și despre cum fiecare dintre noi poate face același lucru.

La finalul zilei, nu despre branduri și produse este vorba, ci despre cum, fiecare dintre noi, face alegerile care contribuie la sustenabilitatea umanității și care realizează un impact pozitiv.

Închei acest articol cu un simplu „La cât mai multe ore funcționare!” către toate macurile din lume și vă invit să urmăriți cea mai nouă campanie Apple.


Better - despre cum a face mai bine și a inspira acest lucru


Cea mai bună clădire din lume

Bonus: Mac-ul a împlinit 30 de ani

PS: Nu degeaba, Apple și JCI sunt două branduri cu care rezonez atât de bine: better (mai bine) este o mantră care le definește pe amândouă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu