joi, 30 ianuarie 2014

De ce ai lor sunt mai buni ca ai noștri

A trecut ceva vreme de la ultimul discurs al lui Obama pe care l-am ascultat.

Văzusem, zilele trecute, pe net că Președintele SUA a ținut prezentarea anuală State of The Union, car e poate fi tradusă în română ca o Stare a națiunii, adică un raport a ceea ce s-a întâmplat în anul precedent și ce se va face în următoarele 365 de zile.

Recunosc, este primul discurs SoTU pe care îl ascult complet și am fost pur și simplu impresionat de calitatea oratorică pe care Barack Obama o afișează încă o dată.

Dați-mi voie să facă o analogie cât se poate minimalistă între al lor, Barack Obama și al nostru, Traian Băsescu și să luăm în considerare doar un aspect: amândoi au avut o țară sub control timp de două mandate.

Nu voi face o analiză politică complexă, dar vreau să subliniez câteva diferențe, mai ales la nivel al discursului între cei doi șefi de stat:
  • Obama, a avut o primă campanie memorabilă, Yes We Can, Băsescu a avut un text sec „Băsescu pentru România”, care vorbea despre el, nu despre toți românii și nici măcar nu era un îndemn la acțiune pentru ei - pentru că nu-mi aduceam aminte tema campaniei, am căutat pe Google și pe prima pagină apăreau deja cuvinte precum „bani negri de campanie”, pe când la căutarea similară pentru Obama sunt studii de caz și ce poți învăța din asemenea PR
  • Băsescu nu are pic de carismă, dar nici nu a încercat să o compeseze, după două mandate încă transmite dispreț și lipsă de interes pentru țară
  • Obama, om carismatic, a făcut publicul să aplaude și să se ridice în picioare, în medie, o dată la 20 de minute într-o oră; de câte ori a reușit Băsescu treaba asta?
  • tot Obama se pune în pantofii cetățeanului de rând, se leagă emoțional de exemple simple și se află pe aceeași treaptă ierarhică cu ceătățenii SUA, pe când Băsescu ratează de fiecare să vorbească despre românii ca fiind membrii echipei sale
  • Băsescu a coborât de fiecare dată standardele și s-a coborât la nivelul de cancan al celor care-l provocau, în loc să dea dovadă de diplomație și tact
  • același El Presidente al anului, și-a luat o bună parte din presă de partea lui prin mijloace politice și a dus o bătălie dură și neetică cu cei care scriau împotriva lui
  • Obama, alege să marcheze întotdeauna că vor exista două tabere pentru orice problemă, însă invită de fiecare dată la respectarea alegerilor celorlalți
  • ultima mea observație este:
    • Obama - noi, noi, noi
    • Băsescu - eu, eu, eu
Vă invit și pe voi să urmăriți discursul lui Obama. Durează o oră, dar merită. Chiar dacă nu veți viziona clipul, lăsați-l într-un tab, pe fundal, în timp ce vă rezolvați alte lucruri.

Haideți să mergem la vot în 2014 și să ne lăsăm inspirați de ce se întâmplă în afara spațiului Carpato-Danubiano-Pontic pentru a vota mai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu