duminică, 26 februarie 2012

Cu gândul la afacere

Cred că cea mai proastă abordare pe care o poți avea atunci când deții o afacere este aceea în care pui profitul pe primul loc și nu te concentrezi pe un produs de calitate sau pe clienți fericiți.

Inspirat de Simon Sinek am meditat asupra a ceea ce mă face să cumpăr un anumit produs și am ajuns la concluzia că sunt câteva criterii pe care le aplic de fiecare dată când aleg ceva.

În primul rând îmi doresc să fiu sigur că acel produs este dezvoltat de o companie cât mai responsabilă și astfel are o amprentă minimă asupra mediului. De foarte multe ori, fac o analiză destul de serioasă înainte să investesc bani într-un produs pe care îl voi folosi ani buni. Este puțin probabil să găsești un produs 100% natural și eco, dar este bine să încerci să cauți măcar.

Pe locul doi în ierarhia mea se află calitatea. Vreau că produsul cumpărat să fie cât mai sustenabil și să fie utilizabil pentru cât mai mulți ani. Prefer să plătesc în plus știind că voi primi un serviciu care va funcționa când îmi doresc și nu-mi va crea neplăceri sau și mai rău, pierderea timpului apărând erori sau blocaje făcându-l inutilizabil.

Într-o listă scurtă de doar trei aspecte, voi pune designul. Designul de calitate va îngloba cele două aspecte descrise anterior și-mi va asigura o experiență memorabilă de fiecare dată când voi utiliza produsul. Simplitatea și eficiența care se pot datora unui design inteligent sunt elementele care mă vor convinge să achiziționez acel produs sau serviciu.

Mai jos se află discursul lui Simon Sinek de la care a plecat această postare și veți descoperi că articolul meu nu este o replică la cele spuse de el sau o abordare proprie a ideilor prezentate, ci un moment de meditație. Simon vorbește despre felul în care oamenii trebuie puși în prim plan pentru a a avea o afacere de succes. 

Vizionare plăcută și cât mai puține cumpărături!

*Din punctul meu de vedere, prețul nu trebuie să fie un criteriu atât timp cât produsele pe care le cumpărăm le cumpărăm pentru a satisface o nevoie și nu un moft, doar așa putând să reducem consumerismul și să ne bucurăm mai mult de moment, de oameni și să renunțăm la ne mai construi fericirea pe baza posesiunilor. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu